Arbetsgivarintyg - beställning
Den här tjänsten kräver inloggningHär beställer du, som har eller har haft anställning hos Lindesbergs kommun, arbetsgivarintyg och ger ditt samtycke till att Lindesbergs kommun lämnar uppgifterna till arbetsgivarintyg.nu.
Arbetsgivarintyg
Arbetsgivarintyget innehåller bland annat uppgifter om hur mycket och när du har arbetat, eventuell frånvaro, vilken lön du haft och varför arbetet upphörde.
Ditt intyg kommer att skickas inom 5 arbetsdagar.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Lön på personnivå
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-nummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke.
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade.
Lagringstid
- Gallras 18 månader efter avslutad status.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vid användandet av våra e-tjänster samlar vi automatiskt in IP-adress. Vid användandet av e-tjänst som kräver inloggning och signatur samlar vi även in ditt personnummer per automatik.
Offentlighetsprincipen
Personuppgifter i allmänna handlingar hos Lindesbergs kommun kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen till den som begär det.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten IMY. Besök IMYs hemsida https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@lindesberg.se
Lönesupport