Beställ intyg om lön och/eller anställning
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du beställa inkomstuppgifter eller intyg om anställning och preliminär årsinkomst.
Ditt intyg kommer att skickas inom 5 arbetsdagar.
Inkomstuppgift
Inkomstuppgift innehåller uppgifter om din årsinkomst som bl.a. grundlön, årsarbetstid och när lönen gäller ifrån.
OB/ jourersättning och övertidsarbete beräknas tolv månader bakåt. Försäkringskassan brukar begära dessa uppgifter för att beräkna sjukpenninggrundande inkomst (SGI).
Intyg om anställning och preliminär årsinkomst
Intyg om anställning och preliminär årsinkomst används för att styrka anställning och preliminär årsinkomst. Intyget kan t.ex. din bank eller Försäkringskassan efterfråga för beräkning av bostadsbidrag.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- IP-nummer
- Användarnamn AID
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade.
Lagringstid
- Gallras 18 månader efter avslutad status.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vid användandet av våra e-tjänster samlar vi automatiskt in IP-adress. Vid användandet av e-tjänst som kräver inloggning och signatur samlar vi även in ditt personnummer per automatik.
Offentlighetsprincipen
Personuppgifter i allmänna handlingar hos Lindesbergs kommun kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen till den som begär det.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten IMY. Besök IMYs hemsida https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@lindesberg.se
Annika Svensson
annika.svensson@lindesberg.se