Felanmälan - ej akuta störningar
Här kan du anmäla fel på kommunala gator, gatubelysning, gång- eller cykelbanor, vatten, avlopp, nedskräpning, klotter eller annat.
Akuta störningar - dagtid
Kontakta Administration och service, 0581-55 00 40, eller via vrfaktura@lindesberg.se . Vi är bemannade måndag till fredag klockan 10-12 och 13-15.
Vid akuta händelser dagtid klockan 08-10 och 15-16.30, kontakta växeln på 0581-55 00 00.
Akuta störningar - efter ordinarie arbetstid
019-14 76 42
E-tjänst och blanketter är gemensamma för kommunerna i norra Örebro län
- Hällefors
- Lindesberg
- Ljusnarsberg
- Nora
och administreras av Lindesbergs kommun.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-nummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras.
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vid användandet av våra e-tjänster samlar vi automatiskt in IP-adress. Vid användandet av e-tjänst som kräver inloggning och signatur samlar vi även in ditt personnummer per automatik.
Offentlighetsprincipen
Personuppgifter i allmänna handlingar kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen till den som begär det.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten IMY. Besök IMYs hemsida https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Tekniska nämnden
samhallsbyggnad@lindesberg.se
Samhällsbyggnadsförvaltningen
samhallsbyggnad@lindesberg.se
0581-55 00 40
Följande behövs för e-tjänsten
- Kundnummer hos Samhällsbyggnadsförbundet, som finns på din faktura.