Felanmälan och beställning Lås och Larm
Den här tjänsten kräver inloggningFelanmälan och beställning gällande Tuncore (nyckelfria lås, larm, tillbehör, TES-app etc) för SÄBO och Funktionsstöd
Felanmälan och beställning ska beskrivas utförligt. Observera att installation ingår vid beställning av produkt som kräver det.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- IP-nummer
- Användarnamn AID
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras.
Lagringstid
- 6 månader
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vid användandet av våra e-tjänster samlar vi automatiskt in IP-adress. Vid användandet av e-tjänst som kräver inloggning och signatur samlar vi även in ditt personnummer per automatik.
Offentlighetsprincipen
Personuppgifter i allmänna handlingar hos Lindesbergs kommun kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen till den som begär det.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten IMY. Besök IMYs hemsida https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
socialforvaltningen@lindesberg.se
Jenny Brammefors
jenny.brammefors@lindesberg.se