Kvalitetspriset
I den här e-tjänsten kan du föreslå vilka arbetsenheter, avdelningar eller arbetslag som ska vinna Lindesbergs kommuns kvalitetspris. Observera att nomineringen stänger 30 maj.
Vad är kvalitetspriset?
Kvalitetspriset är ett pris som delas ut till en arbetsenhet, avdelning eller arbetslag inom respektive verksamhetsområde på socialförvaltning. Syftet med kvalitetspriset är att uppmärksamma, belöna och motivera medarbetare som arbetar utvecklande utifrån verksamhetens grunduppdrag och kvalitetsfaktorer.
Hur får man kvalitetspriset?
För att få kvalitetspriset behöver de nominerade visa på ett utvecklande arbetssätt som stimulerar till att förbättra, förnya eller förenkla för verksamheten. Det kan handla om att utveckla nya metoder inom arbetet, vardagsförbättringar eller utvecklandet av processer/rutiner, utifrån verksamhetens grunduppdrag och kvalitetsfaktorer.
Priset delas ut en gång per år och till en arbetsenhet, avdelning eller arbetslag inom respektive verksamhetsområde hos socialförvaltningen (totalt delas tre priser ut).
Våra verksamhetsområden:
- Vård- och omsorg
- Individ- och familj
- Funktionsstöd
Vem kan nominera?
Både invånare och medarbetare kan nominera kandidater till priset.
Välkommen med din nominering!
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- IP-nummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras.
Lagringstid
- Gallras vid inaktualitet.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vid användandet av våra e-tjänster samlar vi automatiskt in IP-adress. Vid användandet av e-tjänst som kräver inloggning och signatur samlar vi även in ditt personnummer per automatik.
Offentlighetsprincipen
Personuppgifter i allmänna handlingar hos Lindesbergs kommun kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen till den som begär det.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten IMY. Besök IMYs hemsida https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
socialforvaltningen@lindesberg.se
Peter Björklund
peter.bjorklund@lindesberg.se