Bostadsanpassningsbidrag - ansökan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Läs mer om bostadsanpassning på kommunens webbplats

Handlingar som ska lämnas in tillsammans med ansökan:

  • Intyg från arbetsterapeut, läkare eller annan sakkunnig
  • Offert(er)
  • Medgivande från samtliga fastighetsägare
  • Medgivande från samtliga kontraktsinnehavare till hyres- eller bostadsrätt
  • Eventuellt en fullmakt om du vill att kommunen ska sköta kontakten med entreprenör.

Blanketter som rör bostadsanpassning hittar du under knappen "Visa blanketter".

Ifyllda bilagor och intyg scannas eller fotograferas och bifogas i e-tjänsten.
Det kommer vara uppskattat och underlätta för våra registratorer och handläggningen om du använder ett beskrivande filnamn så det framgår vad de bifogade filerna innehåller för information.
Handläggning påbörjas först när vi fått in de intyg och medgivanden som krävs.
 

E-tjänst och blanketter är gemensamma för kommunerna i norra Örebro län

  • Hällefors
  • Lindesberg
  • Ljusnarsberg
  • Nora

och administreras av Lindesbergs kommun.


 

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa