Bostadsanpassningsbidrag - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningLäs mer om bostadsanpassning på kommunens webbplats
Handlingar som ska lämnas in tillsammans med ansökan:
- Intyg från arbetsterapeut, läkare eller annan sakkunnig
- Offert(er)
- Medgivande från samtliga fastighetsägare
- Medgivande från samtliga kontraktsinnehavare till hyres- eller bostadsrätt
- Eventuellt en fullmakt om du vill att kommunen ska sköta kontakten med entreprenör.
Blanketter som rör bostadsanpassning hittar du under knappen "Visa blanketter".
Ifyllda bilagor och intyg scannas eller fotograferas och bifogas i e-tjänsten.
Det kommer vara uppskattat och underlätta för våra registratorer och handläggningen om du använder ett beskrivande filnamn så det framgår vad de bifogade filerna innehåller för information.
Handläggning påbörjas först när vi fått in de intyg och medgivanden som krävs.
E-tjänst och blanketter är gemensamma för kommunerna i norra Örebro län
- Hällefors
- Lindesberg
- Ljusnarsberg
- Nora
och administreras av Lindesbergs kommun.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-nummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras.
Lagringstid
För evigt
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vid användandet av våra e-tjänster samlar vi automatiskt in IP-adress. Vid användandet av e-tjänst som kräver inloggning och signatur samlar vi även in ditt personnummer per automatik.
Offentlighetsprincipen
Personuppgifter i allmänna handlingar hos Lindesbergs kommun kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen till den som begär det.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten IMY. Besök IMYs hemsida https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Bygg- och miljönämnden
samhallsbyggnad@lindesberg.se
Samhällsbyggnadsförvaltningen
samhallsbyggnad@lindesberg.se
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Vid ansökan gällande barn måste båda vårdnadshavarna ha e-legitimation
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Uppgifter om sökande och behov
- Uppgifter om bostaden
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in