Försörjningsstöd & ekonomiskt bistånd - mina sidor

LÄS MER

Den här sidan är till för dig som redan har kontakt med handläggare på försörjningsstöd i Lindesberg och som vill göra en fortsatt ansökan om ekonomiskt bistånd.

Film och PDF-fil om hur du ansöker

Så här gör du e-ansökan för ekonomiskt bistånd (PDF-fil öppnas i nytt fönster)

Se filmen om hur du ansöker med undertext svenska (Filmen öppnas i nytt fönster)

Arabiska - Så här gör du en e-ansökan för ekonomiskt bistånd (PDF- fil öppnas i nytt fönster)

Arabiska film- Se hur du ansöker ekonomiskt bistånd (Filmen öppnas i nytt fönster)

Somaliska - Så här gör du en e-ansökan för ekonomiskt bistånd (PDF-fil öppnas i nytt fönster)

Somaliska film- Se hur du ansöker för ekonomiskt bistånd (Filmen öppnas i nytt fönster)

Logga in via E-legitimation (BankID eller Mobilt BankID)

Du behöver ha en e-legitimation i form av BankID eller Mobilt BankID för att kunna göra en ansökan. BankID är din elektroniska identitet som bekräftar för systemet att du är du och att rätt person får tillgång till ärendet. Du skaffar det via din internetbank.

Om du är sambo eller gift måste båda ha tillgång till BankID. Det är också viktigt att socialtjänsten har ett aktuellt telefonnummer till dig/er.

Enkelt att följa din ansökan

Du kan nu följa din ansökan via dator, mobiltelefon eller surfplatta genom e-tjänsten Mina Sidor. Du får information i ärendet via sms eller e-post

  • när din ansökan inkommit
  • om du behöver komplettera din ansökan
  • när beslut är fattat
  • när du får utbetalning alternativt om du inte får några pengar (avslag).

Du kan också se på Mina Sidor vem som är din handläggare, vilka personer som ingår i ditt ärende (vuxna och barn) samt att du kan läsa beslutsmotivering och beslut som fattats i ärendet.

Om du inte kommer in på sidan, kontakta din handläggare.